Майстер по дереву - покликання чи досвід?

Я часто замислююся - що робить людину творцем? Майстром з великої літери, здатним чути Музику Сфер? Що бачили, підходячи до брили мармуру великі Мікеланджело, Верроккьо і ді Банко?

Моя майстерня. Час - пізній вечір, який ще трохи - трохи, і перейде в ніч. Верстат, засипаний ароматної стружкою, акуратно розкладені в ящиках інструменти. Задумливо кручу в руках прямокутний брусок ясеня. Пробігаю пальцями по гладкій, без єдиної вади, поверхні, оцінюю розмір і колір заготовки. Сідаю на стілець і прикриваю очі. Хвилина, п'ять, десять - нічого не відбувається. Шорсткість дерева в руках, звичний запах майстерні, віддалений гул транспортної розв'язки. І поступово відбувається дивна метаморфоза. Перед моїм внутрішнім поглядом з'являється лежить на колінах заготовка. Через кілька миттєвостей межі її світлішають, стають все більш прозорими і я можу розгледіти те, що знаходиться всередині. Маленька дерев'яна фігурка. Пухнастий кіт, гордо крокує по своїм, котячим справах з високо піднятою головою.

Майстерня по дереву

У такі моменти я забуваю про все. Про час доби, голод і сні. Простий олівець гарячково розкреслює заготовку, намагаючись перенести побачене в матеріальний світ. Перший помах ножа. Золотиста стружка звиваючись, падає на підлогу. Різець. Стамеска. Знову ніж. Прокинувшись від мани, виявляю що лежить на верстаті чернетка, за формами віддалено нагадує відвідало мене бачення. Справу зроблено. Форма назавжди закарбувалася в свідомості і частково втілена в заготівлі. Пора додому. Адже завтра мене чекає копітка робота, що вимагає зосередження і уважності. Один невірний рух інструменту - і заготівля може бути зіпсована безповоротно.

Бути може, ці рядки здадуться кому - ні будь химерними і повними патетики. Однак, з пісні слів не викинеш, все відбувається саме так. І неважливо, що я створю в результаті - маленьку дерев'яну фігурку забавною дворняжки або ростовую скульптуру прекрасної танцівниці. Різниця буде лише в кількості годин і днів, проведених за верстатом.

виготовлення деревяннихфігурок

Повертаючись же до питання, яке прозвучало в перших рядках, можу з упевненістю сказати - для того, щоб стати Майстром, недостатньо одного натхнення. Як і недостатньо вміння ножем і різцем витягувати приховане з добре просушеного ясенового поліна. Майстерність - це ще й кропітка праця, критична самооцінка, вміння довгий час зберігати робочий настрій. Багато талановиті люди, деяких з яких я знав особисто, залишили скульптуру і живопис саме з цієї причини. У перші дні Творіння вони палали яскравим полум'ям Бажання і Цілеспрямованості, але вже через якийсь - то час вогонь згасав, не залишивши після себе рівного спека, який дозволив би завершити розпочате.

Підводячи підсумок всьому вищесказаному, я хочу висловити свою думку. Майстром з великої літери зможе стати лише тільки дуже наполегливий і працездатна людина. Здатний вчитися, переймати цікаві і незвичайні художні техніки, готовий довгі роки присвятити своєму самовдосконалення. Адже, як би там не було, сам по собі Талант - це тільки вхідний квиток в прекрасний світ мистецтва, а ким ви там станете - залежить тільки від Вас.

Цікаво почитати: